KONTAKT O KLUBIE CZŁONKOWIE STARTOWISKA WYPRAWY / ZDJĘCIA SPORT SEKCJE AKTUALNOŚCI LINKI SPONSORZY
Aktualne newsy:
05.04.2017 − Kopa 2017
30.03.2017 − Artur Kubiński Qubańczyk nie żyje.
14.02.2017 − Akcja Paka 2017
Archiwum aktualności
SPOTKANIE W NADLEŚNICTWIE I URZĘDZIE MIEJSKIM KARPACZA

23.02.2007
W dniu 23 lutego o godz. 8:00 rano w budynku Nadleśnictwa „Śnieżka” spotkaliśmy się z Panem Nadleśniczym mgr inż. Jerzym Majdananem. Nasze środowisko reprezentowała Ania Gałek biorąca jak zwykle na swoje barki dokumentowanie spotkania oraz Grzesiek Olejnik i Darek Szymański – prawie etatowi prezenterzy public relations klubu. Przedstawiliśmy genezę, dokonania i zamierzenia naszego klubu sportowego. Opisaliśmy obecny stan startowisk leżących na terenie nadleśnictwa i wynikające stąd bariery dla dalszego rozwoju i popularyzacji turystyki oraz sportu paralotniowego.

Pan Nadleśniczy podszedł niezwykle energicznie
i konstruktywnie do naszych problemów. Od razu pojechaliśmy samochodem terenowym nadleśnictwa obejrzeć w terenie interesujące nas miejsca. Rozpoczęliśmy od i jak się potem okazało skończyliśmy na Rudniku. Ilość śniegu na szczytach wydłużyła czas potrzebny na dotarcie do celu. Po pieszej wędrówce na startowisko mieliśmy okazję opisać problemy wynikające z ukształtowania terenu i szaty roślinnej. Zastanawialiśmy się również wspólnie nad formą prawną przejęcia opieki nad startowiskami Rudnika, Czoła i Wołowej Góry. Uzgodniliśmy dalsze, wspólne inspekcje oraz kontakty robocze mające na celu stworzenie stosownej umowy.

Myślę, że warto podkreślić atmosferę spotkania i podejście Pana Nadleśniczego − zostaliśmy bardzo mile zaskoczeni żywym zainteresowaniem, przychylnością i nastawieniem na konkretne działania ze strony naszego rozmówcy.

Tego samego dnia o godz. 13:00 dzięki staraniom Tomka Dobieckiego spotkaliśmy się
z Komisją Turystyki, Współpracy Zagranicznej i Promocji Rady Miejskiej w Karpaczu. Komisję reprezentowali: Pan vice Burmistrz Ryszard Rzepczyński, Pan Przewodniczący Komisji Robert Szczepaniak oraz członkowie Komisji Pani Danuta Garbat i Pan Antoni Cyganek. Tomek Dobiecki starał się godnie reprezentować obydwie strony − członka Komisji i Prezesa naszego klubu. Naszą drużynę wspomagał również Heniu Zjawin.
Po zwyczajowej już prezentacji fotograficznej spotkanie przybrało bardzo merytoryczny i rzeczowy charakter. Przedstawiliśmy wszelkie zalety wynikające
z prawnego uregulowania statusu startowiska a poprzez to ruchu paralotniowego nad Karpaczem. Omówione zostały problemy prawne wykorzystania Małej Kopy jako startowiska na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego. Efektem całego spotkania jest zaproponowany przez Pan Burmistrza następujący harmonogram działań:
KKP sporządzi dokumentację wyznaczającą na mapie granice terenu startowiska i podejścia ze strony górnej stacji kolejki na Kopie,
KKP opracuje wstępny regulamin korzystania z przedmiotowego startowiska.

Komisja Turystyki po zapoznaniu się z powyższym opracowaniem przygotuje wspólne spotkanie z dyrekcją Karkonoskiego Parku Narodowego.
Powiało optymizmem ale i nowymi wyzwaniami Panie i Panowie – sporo pracy przed nami!

wróć do archiwum aktualności

przygotował: Dariusz Szymański

STRONA GLҗNA   |   MAPA STRONY   |   PLIKI COOKIES   |   WEBMASTER   |   FORUM KLUBU   |   ANCYK © 2006